Kävimme syysretkellä Ahvenanmaalla Eckerön Kv- koiranäyttelyssä. Meno oli, kuin yläasteen luokkaretkellä konsanaan... Sinne yläsänkyyn on vaikea kaahia..

Aloitimme matkamme Tampereelta Härmälästä kello 3.25 ja pomimme kyytiin Sannan ja Luckyn. Pietilät treffasimme Milleriinan parkkipaikalla ja sen jälkeen alkoi "peurarikas" matka pilkkopimeässä syyssäässä kohti Sandbackojen varhaisaamiaista Paraislla. Uninen porukka autossa sai uutta puhtia Outin toimesta. Outi ilahdutti Iittalasta käsin autokuntaamme soittamalla iloisissa tuunelmissa klo 5 korvilla  matkallaan Nuppua pissattamaan. Outin  kovaa ja korkealta kiekaistu " katson autiota hiekkarantaa" karisti viimeisetkin unen rippeet silmäkulmista ja jatkoimme varsin hilpeissä tunnelmissa matkaamme...

Ihasteltuamme kotvan Ansun komeaa veljessarjaa ja ahmittuamme tukevan aamupalan nappasimme Gustin mukamme ja suuntasimme kohti satamaa. Satamassa retkelle liityivät Anders ja Maria. Anders täytti reisussa täydet 30-vuotta ja pääsi näin ollen mukaan meidän muiden "keski-ikäisten" kerhoon. ( ilmeestä päätelleen pientä kolmen kympin kriisinpoikasta on odotettavissa..)

Kuten tapoihimme kuuluu keskityimme matkalla syömiseen, Bingoon ja muihin uhkapeleihin ( siis Janne). Ja pöytäseuruettamme vainosi Jannen anteliaiden ablodien innoittamana unkarilaiset "viuluviikarit" jotka nostivat tunnelman kattoon tulisilla gipsy-rytmeillään. Sitkeät veijarit eivät luovuttaneet ennekuin heidän cd-levynsä oli ostettu. No, siinä vaiheessa mikään hinta ei ollut liian korkea siitä ilosta, että viikarit valitsivat uudet uhrit...

Eckerössä majoittauduimme mökkeihin Kråkskäriin. Saunaan emme ekana iltana päässeet, koska ruotsalaiset olivat kuulemma tuhonneet paikan ainoan bastun. Ilta kului wrappeja käärien, jaloja ja vähemmän jaloja juomia nauttien. Keskustelu oli lennokasta ja kiihkeää. Pääsimme kuumaan tunnelmaan ilman saunaakin.. Pilkkuja vilisi silmissä ja pyöripä jaloissa yksi karvainen kaverikin.

Koiranäyttelyssä panimme parastamme useammassa luokassa:

Tanja ja Sisu junioriluokassa.

Sanna ja Lucky nuortenluokassa.

Anders ja Krusher Valioluokassa.

sekä allekirjoittanut ja Lotta narttujen Valioluokassa.

Siis todellakin.. Vaikka parhaamme yritimme, venyimme, syöskyimme, tsemppasimme ja niin pal kauhiasti vielä yritimme...

Jo 15 minuutin jälkeen peli oli selvä  Ruotsalaiset voittivat kaiken mahdollisen ja me urheat  Suomalaiset jäimme nuolemaan näppejämme.

Kennel Jilloc's ylpeänä esittää Vsp ja Rop!

No onneksi koko porukka ei ollut Koiranäyttelyssä. Meidän todelliset voittajamme: innostuneet kalamiehemme toivat saalista retkeltään!! Voiko olla enää yhtään iloisempia ilmeitä :)

Antilla oli polkupyörä mukana ja hän oli kiertänyt viiden tunnin maisemalenkin omenatarhoja bongaillen sekä nautiskellen upeasta syyskelistä.

Loppupäivä meni koirien leikkejä katsellessa.

Jannen jumalaista sienikastiketta nauttiessa, saunoessa ( sauna koki ihmeparantumisen yön aikana) ja mukavia höpöttäessä.

Kotimatkaa ennen kävimme lenkillä.

Maarianhaminassa oli pakko käydä syömässä pannukakkuja... ja lukemassa, kuinka Formuloissa kävi ja...

..sekä totta Mooses juoda olutta...

Laivalla tietenkin söimme ja taas kiipeilimme kerrossängyissä..

Reissu oli rankka, mutta mukava... Jäimme suunnittelemaan ensi kesäksi turneeta Norjaan.